Ofte stillede spørgsmål

Bestilling:

  • Hvordan kommer jeg i gang? Via hjemmesiden vælger du blot den bilmodel du ønsker og udfylder herefter en række oplysninger omkring dig selv samt hvor og hvornår du ønsker afhentning.

 

  • Foretages der et tjek af min kreditværdighed i forbindelse med bestilling? Ja, der foretages kredittjek af alle kunder og det er desværre ikke muligt at bestille eller få udleveret en bil hvis man er registeret i RKI eller Debitorregisteret.

 

  • Hvad hvis jeg har beskyttet adresse eller C/O adresse?

Du kan ikke få en bil hvis du ikke kan fremsøges i forbindelse med et kredittjek eller hvis du er registreret med en C/O adresse.

 

  • Hvor gammel skal jeg være for at kunne bestille en bil?

Minimumsalder og besiddelse af gyldigt kørekort:

23 år/gyldigt kørekort i mindst 1 år ved bestilling.

 

For alle førere under 26 år, vil der blive opkrævet et engangsbeløb på Kr. 118,75,-. Inkl. Moms.

 

Vær dog opmærksom på at der kan være visse bilgrupper med anden minimumsalder. Dette vil fremgå på bilsiden.

 

  • Skal jeg være dansk statsborger for at kunne bestille en bil?

Ja du skal være dansk statsborger og have dansk registeret bopælsadresse.

 

  • Har jeg fortrydelsesret når jeg har afgivet bestilling?

Nej, din bestilling er bindende når den først er afgivet og herefter følger de almene regler for opsigelse.

 

  • Hvor hurtigt efter bestilling kan jeg afhente min bil?

Du vil som udgangspunkt kunne afhente din bil fra 2 dage efter bestilling. I bestillingsprocessen vil fremgå hvilket dato interval den enkelte bil kan leveres i.

 

  • Er der en bindingsperiode?

Når bestillingen er afgivet, er aftalen bindende i 3 måneder.

 

  • Er der et opsigelsesvarsel?

Der er 14 dages opsigelsesvarsel, dvs. at du tidligst kan opsige din aftale når der er gået 2,5 måned af bindingsperioden.

 

Betaling:

  • Hvilke betalingskort kan jeg bruge?

Vi accepterer kreditkort såsom MasterCard, Eurocard og Visa. Debitkort accepteres ikke. Kreditkortet skal være dit personlige kreditkort, du kan ikke betale for en anden lejer eller omvendt. Kreditkortholder og lejer skal være samme person.

 

  • Hvordan foregår betalingen på mit kreditkort? På din konto vil du løbende kunne se at der tages en autorisation op til 1,5 gange den forventede månedlige lejepris, hver løbende måned under hele lejeperioden. Det betyder at man skal være indstillet på, at der altid skal være 1,5 gange den månedlige lejepris til rådighed på kontoen. Selve betalingen af lejen sker hver 30. dag og trækkes automatisk fra det aftalte betalingskort. Første gang der betales for lejen, er når de første 30 dage af lejeperioden er gået, men selve autorisationen tages på dagen ved udlevering og du skal derfor allerede her sikre dig at du har 1,5 gange den månedlige lejepris til rådighed på kontoen.

 

  • Kan jeg betale via fakturaordning?

Ja, det er muligt som erhvervskunde med CVR. nr. Efter din bestilling vil du blive kontaktet herom. Forudsætter positiv kreditvurdering.

 

  • Kan jeg betale kontant?

Nej, kontanter modtages ikke.

 

  • Er der nogen gebyrer, depositum eller udbetaling?

Der er hverken udbetaling eller depositum i forbindelse med bestilling af en bil hos Bilhuset Claus Lützhøft. Gebyrer forekommer kun såfremt at der udstedes parkeringsafgifter, vejafgifter eller fartbøder og som ikke bliver betalt rettidigt af lejer selv og som derfor sendes videre til ejeren af bilen.

 

  • Hvad koster overkørte kilometer?

Satsen for overkørte kilometer vil fremgå af din kontrakt og i forbindelse med bestilling af din bil. Afregning af evt. overkørte kilometer, vil ske i forbindelse med aflevering af bilen og ved lukning af kontrakten.

 

Afhentning:

  • Hvor hurtigt efter bestilling kan jeg afhente min bil?

Du vil som udgangspunkt kunne afhente din bil fra 2 dage efter bestilling. I bestillingsprocessen vil fremgå hvilket dato interval den enkelte bil kan leveres i.

 

  • Hvor kan jeg afhente min bil? Bilen kan afhentes hos Bilhuset Claus Lützhøft.

 

  • Hvad skal jeg medbringe den dag jeg skal afhente bilen?

Du skal medbringe din ordrebekræftelsesmail som sendes til dig ved bestilling. Du skal også medbringe dit kreditkort, dit kørekort samt dit sygesikringsbevis. Du vil blive bedt om at fremvise dette før bilen bliver udleveret og der vil blive taget en kopi af dit kørekort og dit sygesikringsbevis. Kreditkort, kørekort og sygesikringsbevis skal fremvises i sin originale form, kopier eller scan på e-mail accepteres ikke.

 

Regler for brug af bilen:

  • Må jeg ryge i bilen?

Det er ikke tilladt at ryge i bilerne. Hvis en bil har brug for ekstra rengøring/lugt-fjernelse forårsaget af rygning, brug af kraftig duftspray, wunderbaum eller lignende, vil et gebyr på minimum kr. 2500,- blive pålagt fakturaen. Dette er også af hensyn til kunder med allergener.

 

  • Må jeg transportere kæledyr i bilen?

Du må som udgangspunkt gerne transportere dine kæledyr i bilen, men det må ikke være synligt ved hverken lugt eller bilens stand at der har været dyr i bilen når den returneres. Der opkræves et gebyr på minimum kr. 2500,- for ekstra rengøring såfremt det er synligt og evt. skader efter dyr, opkræves i henhold til værkstedets angivelse af skadesomkostning.

 

  • Må jeg låne bilen ud til andre?

Du må låne bilen ud til andre i din husstand, så længe de opfylder kravene om alder og kørekort.

 

  • Er det tilladt at køre bilen til udlandet?

Ja, men bemærk at kørsel til følgende lande dog ikke er tilladt: Storbritannien, Moldova, Hviderusland, Cypern, Island, Malta, Albany, Israel, Iran, Irak, Marokko, Tunesien, Tyrkiet, Bulgarien, Estland, Ungarn, Letland,

Litauen, Polen, Tjekkiet, Slovakiet, Rumænien, Rusland, Bosnien, Hercegovina, Kroatien, Makedonien, Slovenien, Serbien, Montenegro og Korsika.

 

I tilfælde af overtrædelse af ovennævnte, vil alt forsikringsdækning frafalde og alle omkostninger med relation til udlandskørslen vil blive direkte viderefaktureret til lejeren af bilen.

 

  • Må jeg montere anhængertræk på bilen?

Nej, det er ikke tilladt. Kontakt os hvis du ønsker anhængertræk på bilen.

 

  • Må jeg montere udstyr i bilen?

Du må som udgangspunkt gerne montere udstyr, eksempelvis tagboks, men gældende for alt udstyr der monteres er, at det ikke må være synligt ved returnering af bilen. Såfremt det er synligt og evt. skader er opstået i denne forbindelse, opkræves der i henhold til værkstedets angivelse af skadesomkostning. Der må ikke fjernes allerede fastmonteret udstyr som er i bilen ved udlevering.

 

Om bilerne:

  • Er bilerne fabriksnye?

Alle biler er under 1 år gamle.

 

  • Kan jeg købe bilen efter endt lejeperiode?

Der er desværre ikke mulighed for at købe bilen efter endt lejeperiode, men vi henviser til Bilhuset Claus Lützhøft for at få et godt tilbud.

 

  • Hvilke dæk bliver bilen udleveret med?

Alle biler udleveres med sommerdæk.

 

  • Hvilke services er inkluderet når man bestiller en bil?

Vejhjælp ved nedbrud, grøn ejerafgift, serviceeftersyn og den lovpligtige ansvarsforsikring samt kaskoforsikring med kr. 5000,- i selvrisiko per skade.

 

  • Kan jeg skifte bil undervejs?

Du kan skifte bil så ofte du vil så snart bindingsperioden er udløbet. Ved bilskift skal du dog være opmærksom på, at der starter en ny bindingsperiode og at du får en ny kontrakt.

 

  • Udbydes der biler til erhverv?

Ja. Kontakt os herom.

 

  • Hvor mange kilometer må jeg køre i bilen?

Det fremgår både under bestilling og på din kontrakt hvor mange kilometer du i gennemsnit har med i din aftale. Du må altså gerne køre flere km en måned og mindre i en anden, blot at de samlede kilometer passer med de i perioden indregnede km.

 

Forsikring:

  • Er aftalen inklusive forsikring?

I aftalen er der allerede den lovpligtige ansvarsforsikring og en kaskoforsikring med en selvrisiko på kr. 5000,- per skade inkluderet.

 

  • Er vejhjælp inkluderet i aftalen?

Ja, vejhjælp er inkluderet som en gratis service i tilfælde af at din bil bryder ned.

 

  • Hvad gør jeg hvis der opstår en skade på bilen?

Kontakt Bilhuset Claus Lützhøft hvor du hentede bilen.

 

Værksted og service:

  • Skal bilen til service?

Alt afhængig af hvor lang tid du har bilen, kan det ske at den skal ind til et rutinemæssigt serviceeftersyn. Det koster dig ikke noget, men det er vigtigt at du reagerer så snart du ser at servicelampen lyser i bilens instrumentering. Serviceeftersyn er vigtigt af flere årsager, blandt andet i forhold til garanti på dele af bilen og ikke mindst af sikkerhedsmæssige grunde. Kontakt Bilhuset Claus Lützhøft hvis servicelampen lyser.

 

  • Jeg tror at min bil skal på værksted, hvad gør jeg?

Hvis du mistænker at der er noget galt med bilen som kræver et værkstedsbesøg, så kontakt Bilhuset Claus Lützhøft. Vores biler må kun komme på autoriserede Renault værksteder og efter aftale.

 

Returnering:

  • Hvordan opsiger jeg min aftale?

Kontakt Bilhuset Claus Lützhøft hvor du hentede bilen.

 

  • Hvor afleverer jeg min bil når aftalen udløber?

Ved den samme forhandler som du hentede bilen.

 

Samarbejdspartner:

Bilhuset Claus Lützhøft Månedsleje håndteres i samarbejde med Sixt Biludlejning A/S